JAK PRZESTAĆ JEŚĆ SŁODYCZE?

Nadszedł ten dzień. Ważny dzień. Dzień, w którym decydujesz się na zmianę. Spoglądasz w lustro i kategorycznym tonem stwierdzasz, że od dziś zmieniasz nawyki żywieniowe! Dla siebie, dla zdrowia, lepszego samopoczucia i przede wszystkim… wyglądu. Myślisz sobie: “Warzywa, kasza, ryż, chude mięso? Okeeej, przełknę. Ale co z moimi ulubionymi słodyczami, jak przestać je w końcu jeść?!?!” 🙈😛

Kochasz słodycze? Codziennie musisz zjeść jakiegoś batonika, ciastko lub czekoladę? A może musisz napić się pysznej coli lub innego słodkiego napoju? W tym wpisie pokażę Wam czym zastępuję słodkości.
Kiedyś sięgałam po nie bardzo często, właściwie codziennie. Uwielbiam słodycze i ciężko było mi się bez tego obejść. Próbując trzymać michę bez grama słodkiego, po kilku dniach dostawałam napadu głodu i pochłaniałam wszystko co wpadło mi w ręce: lody, batony (mój ulubiony kit kat masło orzechowe♥️), czekolady… Znacie to uczucie? 🙈 W końcu udało mi się znaleźć balans i jeśli mam na coś słodkiego ochotę, w pierwszej kolejności zastępuję to produktami, które znajdziecie poniżej. Nie musimy wcale odmawiać sobie każdego batonika, czy kawałka czekolady. 🙂 Czasami sięgnę po coś słodkiego, ale odkąd znalazłam swoje ulubione zamienniki, nieczęsto zdarza mi się myśleć o czekoladzie, dzięki czemu wyglądam i czuję się lepiej. Po słodkim bardzo często czułam się senna. Po zjedzeniu kilku batoników brzuch był wzdęty, nic mi się nie chciało. Teraz już nie mam tego problemu. 🙂 Jeśli chodzi o napoje typu coca-cola, sztuczne soki słodzone cukrem – nie kupuję takich produktów. Codziennie piję wodę z dużą ilością cytryny, to zaspokaja pragnienie i hamuje ochotę na inne “niedozwolone” napoje. Jeśli chodzi o soki, wybieram te naturalne, świeżo wyciskane, które jeszcze dodatkowo rozwadniam (świeży sok pomarańczowy jest dla mnie po prostu za słodki). Najczęściej jednak używam sokowirówki i sama przygotowuję soki w domu.

Jeśli już muszę coś posłodzić, używam zamiennika cukru – stewii. Dlaczego stewia, a nie słodzik, erytrytol? Ponieważ stewia jest naturalnego pochodzenia, co również ma przełożenie na jej smak. Sztuczne słodziki mi po prostu nie smakują (czuje gorzki posmak). Stewia jest o wiele słodsza od cukru, dzięki temu używam jej pół łyżeczki zamiast dwóch zwykłego cukru. Dodaję ją do herbaty (zazwyczaj rumiankowej – uwielbiam!😍♥️) Dodaję ją nawet do sosu bolońskiego, ponieważ lubię kiedy sos ma słodko-kwśny smak).

Ale kiedy chcę zjeść coś bardziej sycącego, w pierwszej kolejności sięgam po koktajl z jagodami, który wręcz kocham. <3 Do blendera dodaję pół banana, garść jagód oraz dwie łyżki jogurtu naturalnego lub kefiru. Często dodaję do tego również płatki owsiane. Dzięki temu koktajl jest gęsty i sycący. Całość blenduję. To najczęściej w gorące, letnie dni zaspokaja moją potrzebę na słodkie.

Jednak kiedy przychodzi taki dzień, w którym koktajl nie wystarcza, robię domową nutellę, którą jem samą lub dodaję na wierzch jako polewę do placka owsianego. Jak robię taką nutellę? Mieszam kakao z masłem orzechowym, bananem i cynamonem. To wszystko. 😉 proste prawda?

Kolejną opcją jest placek owsiany, którego smaruję na wierzchu domową nutellą. Jak zrobić takiego placka? Do blendera wrzucam:

-1 banana

-łyżkę mąki owsianej

-2 jajka

-2-3 łyżki płatków owsianych  (wcześniej na chwilę zalewam wrzątkiem)

-kakao, cynamon, szczypta stewii (opcjonalnie)

Całość blendujemy na jednolitą masę, smażymy pod przykryciem.

Inną opcją, którą wypróbowałam właściwie dopiero niedawno, jest po prostu dżem, którym możemy posmarować na przykład pieczywo lub placka owsianego. Ale kiedy już kupuję tego typu produkty, sprawdzam koniecznie ich skład. Ten na zdjęciu poniżej składa się z owoców i jest bez dodatku cukru 👍🏻😍

A jak Wy radzicie sobie kiedy dopada Was ochota na słodkie? Jakie słodycze lubicie i jakie zamienniki stosujecie? Chętnie się zainspiruję ♥️

10 thoughts on “JAK PRZESTAĆ JEŚĆ SŁODYCZE?

  1. Ja czytałam, że słodziki mają negatywny wpływ na zdrowie i działają odwrotnie powodując nawet tycie zamiast chudnięcia … Ogólnie to ciężka sprawa z tym fit jedzeniem, ale post fajny 🙂

  2. Fajnie się czyta 🤗 Dobry post oby więcej takich wpisów ! ☺️

    1. Dziękuję ! ❤️

  3. Więcej takich wpisów kochana ! ❤️

    1. ❤️

  4. Muszę to spróbować ❤️

  5. Nawet nie wiedziałam, że są takie dżemy 😍 super wpis 👏🤗

  6. Na mnie już żadna rada nie zadziała 😁

  7. Dlaczego już nie piszesz bloga miałaś takie fajne wpisy…

  8. Świetny blog 🙂 Bardzo fajnie się czyta 🙂

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: